Algemene voorwaarden
1. Definities:
1.1 Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op de verhuur van ruimte(n), materialen en/of faciliteiten van Stichting Ons Dagelijks Brood
1.2 Stichting Ons Dagelijks Brood is gevestigd aan de Molenstraat 143, 2961AM te Kinderdijk.
1.3 Huurder: diegene met wie Stichting Ons Dagelijks Brood een huurovereenkomst aangaat. 1. 1.4 Huurovereenkomst: een tussen Stichting Ons Dagelijks Brood en huurder gesloten overeenkomst voor verhuur van d’Ouwe bakkerij, materialen en/of faciliteiten.
1.5 Huurperiode: de in de Zaalhuurovereenkomst vermelde periode, gedurende welke huurder van Stichting Ons Dagelijks Brood de ruimte(n) huurt.
1.6 Materialen: inrichting en technische faciliteiten die Stichting Ons Dagelijks Brood verhuurt bij de zaalhuur.
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de huurovereenkomst gedaan en overeengekomen door Stichting Ons Dagelijks Brood
2.2 Bij het aangaan van een overeenkomst gaat huurder akkoord met deze Algemene voorwaarden en huisregels van Stichting Ons Dagelijks Brood
2.3 De algemene voorwaarden zal altijd gepubliceerd zijn op onze website.
2.4 Afwijkingen van c.q. aanvullingen op deze Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk vanuit Stichting Ons Dagelijks Brood schriftelijk zijn bevestigd of opgenomen in herziene versie van de algemene voorwaarden.
2.5 Tot het gehuurde behoort/behoren uitsluitend de in de Zaalhuurovereenkomst omschreven ruimte(n). Huurder dient zich te houden aan de in de Zaalhuurovereenkomst genoemde aanvangstijd en eindtijd.
2.6 Activiteiten die nodig zijn voor opbouw, inrichting en/of aankleding of testen van apparatuur kunnen niet eerder of later plaatsvinden dan vooraf afgesproken tussen huurder en verhuurder van de Zaalhuurovereenkomst.
3. Reservering:
3.1 De reservering is pas definitief na ondertekening van de overeenkomst.
3.2 Bevestiging geschiedt per mail en toont de za(a)l(en), prijs en tijdstip. Alleen e‐mails met deze inhoud kunt u als bevestiging beschouwen.
3.3 Bij uitloop van de gereserveerde tijd wordt elke uur of deel van een uur 10 euro berekend.
3.4.De huurprijs bedraagt € 10,00 per uur.
3.5 Bij zakelijke facturering komt er 21% btw boven op de vermelde prijzen.
4. Oplevering:
4.1 Er dient te worden gehouden aan de afgesproken huurtijd. De ruimte(s) dient u schoon te verlaten binnen de gehuurde tijdsperiode. Wanneer u langer wilt huren kunt u contact opnemen of dat mogelijk is.
4.2 De verhuurde ruimtes; de zaal en het volledige sanitair dient schoon en netjes te worden achtergelaten, bij nalatigheid brengen wij schade‐schoonmaakkosten in rekening. Indien na beoordeling van de zaalbeheerder de ruimte(s) nalatig wordt achtergelaten worden herstel‐en schoonmaakkosten van minimaal 50 euro naar u doorberekend.
4.3 Eigen hapjes zijn toegestaan maar moeten zelf opgeruimd worden.
4.4 Stichting Ons Dagelijks Brood stelt zich niet aansprakelijk voor beschadiging of het zoekraken van uw eigendommen.
4.5 Bij gebruikmaking van de technische faciliteiten dient u zich te houden aan de aanwijzingen of instructies van de beheerder.
5. Schade:
5.1 Indien door de verhuurder achteraf schade wordt vastgesteld na gebruik van de zaal, waarvoor de huurder verantwoordelijk is, wordt deze schade verhaald op de huurder.
5.2 In de gehuurde ruimten mag door Huurder niets worden aangeplakt of op welke wijze dan ook worden bevestigd, zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van Stichting Ons Dagelijks Brood.
5.3 Huurder is voorts gehouden alle redelijkerwijs mogelijke maatregelen te nemen om schade te voorkomen. Het nemen van dergelijke maatregelen ontslaat Huurder niet van de verplichting om de geconstateerde schade als voren bedoeld aan Stichting Ons Dagelijks Brood te vergoeden.
5.4 Stichting Ons Dagelijks Brood heeft het recht om de door haar geconstateerde schade aan de gehuurde ruimte(n) en aan de daarin aanwezige goederen te laten herstellen op kosten van Huurder, voor zover de schade is ontstaan ten tijde van het gebruik van de betreffende ruimte(n) door Huurder dan wel daarmee rechtstreeks verband houdt.
5.5 Huurder ziet erop toe dat tijdens de huurperiode in het gehuurde geen licht ontvlambare of ontplofbare stoffen, gassen, gevaarlijke en/of brandbare goederen, stank verspreidende stoffen, alsmede radioactieve bronnen aanwezig zijn.
5.6 Het is ten strengste verboden te roken in het gebouw.
5.7 Voor en tijdens een bijeenkomst of evenement dienen maatregelen te worden genomen die Stichting Ons Dagelijks Brood noodzakelijk acht met betrekking tot het geluidsniveau in de diverse ruimten. Ramen en buitendeuren dienen te allen tijde gesloten te blijven op het moment dat er muziek wordt gemaakt dan wel ten gehore wordt gebracht. Een geluidsniveau van meer dan 90 decibel is niet toegestaan.
5.8 Huurder dient erop toe te zien dat het pand rustig wordt betreden en verlaten, zonder overlast voor omwonenden en/of bedrijven. Om uiterlijk de overeengekomen eindtijd dient de laatste gast het pand verlaten te hebben.
5.9 Huurder vrijwaart Stichting Ons Dagelijks Brood voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan Huurder verhuurde ruimte(n), diensten of geleverde producten.
5.10 Huurder dient ervoor te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan het gebouw en aan de in het gebouw aanwezige zaken. Huurder dient de ruimte(n) achter te laten in dezelfde staat als waarin deze door Huurder werd(en) aangetroffen bij aanvang van de in de Zaalhuurovereenkomst aangegeven periode.
5.11 Stichting Ons Dagelijks brood zal na de huurperiode samen met de Huurder de ruimte(n) nalopen op beschadigingen en vervolgens de eventuele schade schriftelijk bevestigen.
6. Veiligheid:
6.1 In geval van nood dient de huurder de verantwoordelijke van Stichting Ons Dagelijks Brood direct op de hoogte te brengen.
6.2 Het gebruiken van licht‐ontvlambare materialen, vluchtige gassen en andere mogelijk gevaarlijke stoffen en objecten is niet toegestaan.
6.3 De doorgang richting uitgangen dient te allen tijde vrij te zijn. Deuren mogen nooit worden vergrendeld, er mogen geen objecten worden in geplaatst, noch in de doorgang naar de uitgangen.
6.4 De zaal moet bereikbaar blijven voor alle veiligheidsdiensten zoals brandweervoertuigen en ambulances.
6.5 De verantwoordelijken dienen op de hoogte te zijn van de procedure voor melding, waarschuwing en alarm bij brand of ramp.
6.6 Bij het verlaten van de gehuurde ruimtes zal de huurder de verlichting en airconditioning uitschakelen, en controleren of alle deuren en kranen gesloten zijn.
7. Betalingen:
7.1 Het factuursaldo dient voor of binnen 10 dagen na de reserveringsdatum te worden betaald. Alle betalingen dienen te gebeuren per contante betaling of per overschrijving op volgend rekeningnummer: ______________op naam van Stichting Ons Dagelijks Brood met vermelding van het factuurnummer en de reserveringsdatum.
7.2 Indien Huurder ondanks sommatie niet betaald, is zij zonder verdere ingebrekestelling in verzuim. Tevens is zij gerechtelijke en buitenrechtelijke kosten verschuldigd.
7.3 Indien er niet betaald wordt volgens de overeengekomen condities, verkeerd de huurder in verzuim en zijn de wettelijke rente, de buiten rechterlijke en gerechtelijke kosten voor rekening van de Huurder.
7.4 Geoffreerde prijzen en/of productsamenstellingen worden vooraf door verhuurder en huurder afgesproken
8. Annuleringen:
8.1 Na het tot stand komen van een Zaalhuurovereenkomst kan Huurder de overeenkomst uitsluitend schriftelijk beëindigen. 8.
8.2 Wijziging van de datum dient te geschieden uiterlijk twee (2) weken voor aanvang van de huurperiode.
8.3 Een annulering van een reservering door de verhuurder kan in geen geval recht geven op enige vorm van schadevergoeding.
9. Technische Faciliteiten
9.1 Wanneer Huurder gebruik wenst te maken van technische faciliteiten van Stichting Ons Dagelijks brood dient dit ten tijde van de contractbesprekingen van de Zaalhuurovereenkomst te worden overeengekomen.
9.2 Gebruik van door Huurder mee te brengen apparatuur mag na uitdrukkelijke toestemming van Stichting Ons Dagelijks Brood.
9.3 Huurder is bij het gebruik van eigen apparatuur zelf verantwoordelijk voor installatie van de apparatuur.
10. Algemeen
10.1 Huurder dient aanwijzingen van het personeel van Stichting Ons Dagelijks Brood ten aanzien van het gebruik van de gehuurde ruimte(n) te allen tijde op te volgen.
10.2 Huurder dient zich te allen tijde te houden aan het door Stichting Ons Dagelijks Brood vastgestelde maximaal toegestane aantal gasten per gehuurde ruimte. Deze is gesteld op 35 personen
10.3 Verhuurder is in geen enkel opzicht verantwoordelijk of aansprakelijk voor eventuele schade aan of vermissing en diefstal van aanwezige kleding en/of andere goederen. Stichting Ons Dagelijks brood draagt geen verantwoordelijkheid voor goederen van Huurder of derden en belast zich niet met het beveiligen en verzekeren daarvan.
10.4 Wanneer de ter beschikkingstelling van ruimten in d’ Ouwe Bakkerij niet mogelijk is als gevolg van een oorzaak buiten de schuld van Stichting Ons Dagelijks Brood waaronder begrepen brand, oproer, pandemie, overheidsmaatregelen, instortingsgevaar, zal de overeenkomst ten aanzien van het desbetreffende evenement door beide partijen als vervallen worden beschouwd, zonder dat de tussenkomst van de rechter daartoe is vereist en wordt, voor zover nodig, wederzijds afstand gedaan van elk recht op schadevergoeding. 1
10.5 Huurder en Stichting Ons Dagelijks Brood zijn verplicht brand‐ en blusvoorzieningen in en om het gehuurde te allen tijde vrij te houden.
10.6 Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven.
11. Toepasselijk recht en geschillen
11.1 Op alle overeenkomsten van Stichting Ons Dagelijks Brood is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Huisregels Stichting Ons Dagelijks Brood
1. U kunt aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van het niet naleven van de huisregels. 2. Onverhuurde ruimtes blijven te allen tijde toegankelijk voor andere gebruikers van het gebouw. 3. De zalen zijn standaard afgesloten. Sleutels van zalen worden opgehaald bij de beheerder. Hier wordt geregistreerd wie de sleutel heeft meegenomen.
4. Een ieder is zelf verantwoordelijk voor persoonlijke eigendommen. Sluit ruimten bij afwezigheid altijd af.
5. In het kader van de veiligheid dienen alle toegangswegen en nooduitgangen vrij gehouden te worden.
6. Snoeren mogen niet los op de vloer liggen, maar dienen op een veilige manier bevestigd te worden (bijvoorbeeld d.m.v. tape).
7. Het is verboden om met skeelers, fietsen e.d. het gebouw te betreden.
8. In het gebouw geldt een algeheel rookverbod.
9. Dieren worden niet toegelaten in het gebouw.
10. Het is nergens in het gebouw toegestaan om afbeeldingen, posters, affiches of stickers op muren, deuren of ramen te bevestigen. Indien huurder verwijzingen wil plaatsen in het gebouw dient dit in overleg met de beheerder te gebeuren.
11. De huurder houdt zich aan de algemene sluitingstijd van 24.00 op zaterdagavond en 01.00 op andere dagen voor alle ruimtes.
12. De huurder dient zijn vuilnis zelf terug mee te nemen.
13. De huurder wordt geacht geen overlast te geven voor de omgeving zowel voor, tijdens en na het gebruik van de ruimte(n
14. Na afloop loopt de beheerder met u de ruimte(s) na voor de eindcontrole. Indien er enige schade is dan zal dit eerst aan u meegedeeld worden
15 Bereikbaarheid d’ Ouwe Bakkerij is goed te bereiken met zowel de fiets, de auto als met het openbaar vervoer. Voor het pand is voldoende mogelijkheid om je fiets of auto neer te zetten.